Tre rätters

Fredagen jobbade jag själv..
Sluta ändå rätt skapligt!

På kvällen skulle min käre vän Sofie komma över från storstan! ^^
Vi skulle ut och käka och snacka skit över nåt glas vin..
Tvingade Krille att skjutsa mej trots att han va dunder förkyld!
Och så klart ställde min raring upp.. =)
Blev lite sena in till stan..
Men väl nere, plocka vi upp Sofie vid tåget

Som vanligt blev det beslutsångest!
Grappa eller HåPe´s ??
Efter några vadringar fram och tillbaka så blev det Grappa..
Fullbokat va de så de fick bli uteservering med 2 filtar var! =P

Beslutsångest nr 2 blev menyn...
Åhh.. skulle inte vilja va min egen servitris! =P
Först va jag inne på förrätt och varmrätt
Sen bara en Pizza...
Tillslut blev det iaf 2 förrätter och dessert!

En bruchetta med basilika marinerade räkor till förrätt..
Förrätt nr 2 blev Lax och kräftsoppa som "varmrätt"
Till dessert blev det 2 tryfflar och en "kaffe Karlsson"
Till detta drack vi vin ala Sofie..
Mmmmm.. Allt va supergott! Ångra inte ett enda val! ^^

Vi satt och bubbla en massa, mycket trevligt! =)
Trots allt bubblande blev det en tidig kväll..
Va hemma runt 24 men mycket nöjd med kvällen!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jaa tack så mkt för den trevliga kvällen! Hade fullt upp resten av helgen med barnen sen blev det jobb i måndags så blev ingen svampplockning:(

2011-09-16 @ 11:08:16
URL: http://sofienoren.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0