Kräftskiva

Kräftskiva på landet och Fest i stan..
Jag som brukar ha allt under största kontroll hade dubbelbokat oss!
Illa säger jag bara! Inte likt mej.. =/

Blev dock Kräftskiva på landet..
Kräftskivan va hos Johan och Carin

Vi fick mat där och skulle ta med oss kräftor som sällskapsmums..

Till förrätt
Hallstrade pilgrimsmusslor med grillade tomater mm
Faktiskt första gången jag käkade pilgrimsmusslor!
Men de smaka fin fint.. =)

Till Varmrätt
Kokt färsk potatis med Lax och gösgryta!
Helt underbart god!
Måste be om receptet..

En av grabbarna på festen hade med sig Plommonsprit! (RAKI)
De är en 56 % ig sprit..
Detta skulle tydligen drickas!
Snapsglasen åkte fram och de hälldes i fulla glas..
Själv försökte jag hålla mej städad!
Smutta bara på snapsen flera ggr, tills nån såg!
Då va de bara botten upp! =S
Gick bra ett tag iaf.. och det är jag glad över..
Sen va de dags för kräftorna!
Då kom så klart de svenska snapsarna fram! Bläää..

Vi skulle hem tidigt då Krille fortfarande va krasslig..
Carro och Vigge skulle fixa med huset!
Men kvällen gick snabbt och vi hade väldigt trevligt!
Hemfärden blev runt halv 3!

Dagen efter hade jag skallebang!
Men de va dock de ända..
Trodde de skulle va värre efter en kväll med plommonspriten! =P

Mycket lyckad kväll! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0