Flaggstång!

I början av sommaren fick vi en förfrågan om att ta över en flaggstång!
Den hade stått på Mormor och Morfars tomt,
och nu skulle min morbror köpa ny och därmed också byta plats!
Först va svaret Ja,
Sen börja Krille tveka, men utan hans vetskap tacka jag Ja iaf.. =)
En solig dag bad jag honom följa med till Magnus och Simona
Vi skulle göra de lilla flaggstångslyften.. ^^
De bor 2 km bort, och med bärselar bar Jag, Magnus och Krille den hem till oss.. Hehe
Jag hade köpt färg, för den behövde bättras på!
Nån dag senare åkte jag och Krille och köpte fundament på Byggmax
Lillebror kom över och skulle fixa till de sista på jordkällarn för i år
Då passa jag på och få ett hål grävt, som tur va!
För där jag hade tänkt att flaggstången skulle stå va de berg en bit under..
Fint om man hade handgrävt de och fått börja om sen! =/
Jaja, jag fick mitt hål en liten bit bort..
Mange kom förbi och visa hur jag skulle gå tillväga..
Nu var de bara att börja rodda iordning
Börja med att lägga några stadiga stenar i botten
Sen ner med fundamenten och få allt rakt,
Dags att ringa hjälpen igen..
Mange kom över för att visa nästa steg i opration Flaggstång!
Dags för fastgjutning!

färdigblandat

Nu sitter fundamenten där, och rakt sitter de också!

Lite extra stöd runt om är aldrig fel!

Nårga dagar senare var de igenfyllt!

Slutresultatet, här bara några minuter gammal,
premiärflaggar gör vi också! =)
Kanonfint!
Tack käre Morbror Magnus för all hjälp,
Vad skulle jag göra utan dej? =)

Hej så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0