Firmafest!

Och jag som hade svurit för mig själv,
att jag skulle vara nykter under dessa 6 ARMY veckor!
Så ställer chefen till med Firmafest..
Hade verkligen beslutsångest om jag verkligen skulle dricka eller ej..
Men så är de ju så att jag har ju jobbat på samma firma i snart 3 år nu..
Och har aldrig vart på firmafest!
Den sista de hade va precis innan jag börja..
Så jag bestämde mig efter mkt velande att jag skulle dricka..
Men ta de väldigt lugnt!!
Vi hade fått order om att mötas kvart i 7 på torget..
Resten skulle bli överraskning, men jag och Marie spekulera så klart
Och vi hade våra aningar..
Jaja.. Vi samåkte in till stan med hennes dotter m familj..
Krille skulle få äran att komma och hämta oss på natten! ^^
De vart som vi anade, Bowlingtunering!
Rätt skoj ändå, har inte bowlat på flera flera år..
Dessutom va jag ju inte den sämsta i mitt lag! ^^ Hehe..
Chefen bjöd på öl och glasen bara byttes ut utan ord..
Efter att vi spelat klart våra 2 ronder vart det dags för mat!
Ner i källaren för Grillbuffe med massa smarriga tillbehör.. Mumma! =)
Åt så klart alldeless för mkt.. Men de va smaskens!
Efter maten blev det dags för Avec.. Jag tog en Baily´s
Rätt många som va "tråkiga".. Men jag jojna de som va goá och glada..
Chefens pappa va i gasen.. Den lille luringen pimpla jäger!
Han beställde så klart in till mig med,
jag hällde över de mesta i Maries glas!
Tyckte jag va en skitsmart ide.. hade ju bestämt mig för att ta de lugnt..
Vi drog snapsvisor och jag drog den Krilles kusin lärt mig..
"Jag är så liten, jag är så frusen, det hänger istappar i musen!"
Grabbarna höll på att tappa hakorna, de tror att jag är så pryd! ;) hahaha..
Jaja.. Bowlinghallen stängde och vi vandra vidare till Harrys..
Chefen fortsatte att bjuda, men jag höll mig lugn!
Blev en öl för sällskaps skull, drack inte ens upp hela..
Träffa en massa gammalt trevligt folk..
Typ Edin, Ni vet trollhättingen som fråga om Sara ville bada i kanalen,
(Eskilstuna ån..) när hon fråga om Trollhättan låg i Lappland! Mohaha..
Vilka tider..
Tack Chefen för en supertrevlig firmafest!
Och förlåt Piotor för att jag synda med alkohol under mina 6 träningsveckor..
På återseende!
Vinke vink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0