Midsommar

Tillsammans med 10 personer spederade jag min Midsommar,
i Korpedal straxt utanför Sparreholm!
Där ligger Krilles syrras sommarstuga utan el & rinnande vatten..
Tillställningen blev Knytiskalas,
Vår uppgift va att ta med bröd till Lunch & Frulle samt Sill! =)
Jag gjorde såklart mitt specialbröd med Sötrostad rödlök & timjan
och ett med vitlök och örtkräm
Till frukost va jag lat och köpte frallor av olika slag..
Krille kirra sillen, det blev 3 sorter..
Så klart egeninlagda Senapssill, vitlökssill m. röd stenbitsrom
och en med tomat och basilika..
Senapssillen gick som smör i solsken!

Andra hade sina uppgifter, så de fanns potatis & paj mm..
Så klart fanns det även äkta misdommartårta!

Efter maten va det dags att ta sig ett dopp..
Vi åkte alla som hillbillys på Dodgeflaket ner till sjön! ^^

Robban och Lise

Jag och Lillebror

Diddi och Vigge
Några av oss i  Hillbillygänget!
Lillebror slängde i mig i plurret..
Men de gjorde inget, va asvarmt i vattnet! ^^
Blev första doppet för i år!
Hemåt igen, dags att tända brasan inför grillningen senare på kvällen..

Åkte med lite trasiga möbler.. =)
Gissa vem som va pyromanen? KRILLE..
Spela lite kubb och drack vidare

En fundersam Robban..?

Än så länge rätt städade..

Diddi, Jonathan och Carro vid Vattenpipan       Carl & Krille vid brasan
Grabbarna lekte "forma Snyggast flaska" i elden..

Minttu chnaphs

Alla vill mysa med Robban

Jag och Robban
Trevlig Midsommar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0