Självförsvarskurs!

I onsdags va jag på självförsvarskurs..
Krilles syrra som lura med mej! =)
När vi anlände till kursen på onsdags kvällen blev jag först lite skeptisk!
Men efter lektionens slut, tycker jag faktiskt att det va en kul ide..
kursen bestär av 4 delar och del 1 va som sagt i onsdags!
Vår självförsvarslärare är polis till sitt vanilga yrke..


Vilket innebär att han är lite "militär Bertil" Hehe..
Trodde jag skulle dö redan vid uppvärmingen,
Springa runt veva med armar springa baklänges och göra indianhopp..
Det gick an.. Sen kom vi till Upphopp och armhävningar!
Men jag fixa (Kors i taket) faktiskt allt han sa att vi skulle göra.. Men de va tungt!!
Kursen består till mestadels av "rollspel"
Dvs att man arbetar i par, den ena sa vara "underläggsen" och den andra den "elaka"
De hela handlar om att den "elaka" ska skrika och knuffas på den andre..
"underlägsna" personen ska parera slag och knuffar.. Väldigt nyttigt!!
Nästa gång är på torsdag.. ser fram emot min nya träning.. =)
Det jag även la märke till på denna kurs, som abolut inte har nåt med detta att göra..
Va att min stjärt har blivit en liten daller stjärt!!! ILLA Buhuuu.. =(
MÅSTE göras nåt åt detta!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0