Taxinge

Som sagt, blev en heldag i går..
Jag, Mormor, Morfar och Moster Sara åkte på en dagsutflykt!

Först bar de av till Taxinge för en fika på Taxinge slott..

Kolla in fikabordet!! Vad ska man välja?
Efter en lång och väl avnjuten fika, gick Jag och Sara en sväng längs vattnet
Efter de besökte vi de små butikerna som låg i närheten..
Vi åkte sedan vidare till Hedlandet för att shoppa loss
För min del höll de på och bli en servis..

Men eftersom Krille inte va med ville jag inte köpa nåt utan hans tycke också..
VI ska ju trots allt tycka om det båda två..
Jeje.. mmsa över en bild och han tyckte de såg bra ut..
Men Hedlandet är ju lite som Billiga Nisse, lite utav en 2ra hands sortering
Så frukostskålarna va lite kantstötta och jag valde att vänta..
Det dyker säkert upp nån schysst servis snart!
Men jag vill ju förnya vårt hem NU!
Jeje.. Efter en runda inne på Hedlandet,
Tog vi oss en glass och åkte sedan vidare till Mariefred!
Mormor hade packa picknick korg,
och vi satte oss i parken för ytterligare en fika!
Direkt från Mariefred bar de av hemåt..
Mormor bjöd mig och Krille på mat!
Hemlagade pannbiffar och färskpotatis med sås
Till efterrätt blev det Jordgubbar och Grädde!

Kommentarer
Postat av: Madde

Ååh herrans vad mysigt. En sån dag vill jag oxå ha, tänk dig, en picknickkorg med massa gott att äta o något (eller en hel del) läskande att dricka. På tal om att dricka...några planer för morgondags kvällen?! Puss

2008-07-03 @ 18:32:41
URL: http://madeleineaxelsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0