Fjällen

Onsdag:
Krille hade jobbat natt.. Väckte mig när han kom hem på morgonen!

Dags att börja packa ner allt i bilen inför avfärd mot Fjällen!
Först for vi mot söder, vi skulle plocka upp Madde..
Sen bar de vidare till Borre, sist men inte minst skulle vi plocka upp skoog!
image66

Enligt planeringen skulle vi ta yttervägen, dock blev det inlandsleden och en massa småvägar!
Ingen bra väg, spec inte med fullpackad bil och 5 pers i bilen samt en takbox!
Krille somna innan vi ens hann komma ut ut kvicksund..
Jeje.. Skönt för honom.. Bilresor är ju aldrig roliga!
Somna en sväng jag med.. Men då hade vi kommit en bra bit på väg..
Efter 5 timmars färd, matdags och snart framme..
Ju längre vi kom, desto mer snö va de längs vägarna! Weeei..
Vi åkte och åkte.. Börja tro att vi åkt fel.. Men de hade vi inte! =)
Väl framme, med träsmak i arslet och domningar i bena,
slängde jag mig ur bilen!
Sprang in i stugan som ett litet barn! Haha..
På kvällen blev det vin och öl, sen somna man gott på kudden!
Torsdag:
Vakna tidigt, Sofie kom in från storstugan.
Vi börja göra frukost.. Stadig sådan!
Ägg, Yoghurt, Bröd, Varm Choklad, Kaffe och massa pålägg!
De andra kom upp en efter en..
Dags att klä sig och vandra till skiduthyrningen och liftkortsköp..
Provåk i barnbacken, grabbarna och Madde ville fortsätta ett tag till!
Jag och Sofie tog oss vidare till brantare backar.
Åkte nåra åk i bydalen, blev sugna på hamburgare och fick en sång på köpet!
image67
Jaja.. Smaska i oss den och åkte vidare..
Sofie fråga om vi skulle åka vidare till fjällhalsen. (6 km bort)
Och så blev det, Shit va de blåste på vägen dit! Hej & Hå Inte Skönt!
Efter en stunds vila på Fjällhalscafet börja vi göra oss klara för hemfärd..
Hem och gotta ner sig i myskläder,
samt smälla i sig Sofies med smugglade lasanger! ^^
Smaskens..

Hela Gänget samlat
Efter en god måltid och alla trötta efter en aktiv dag i backen,
så kom så klart jägern fram!
Sen blev det bastubad och så vissa svalka sig i snön..

Skoog & Krille
Och ännu mer sprit!
Somna sött på kudden även denna kväll.. =)
Fredag:
Lite sovmorgon, sen upp och göra sig iordning för ytterligare en dag i backen!
I dag va de Borre och Madde som va pigga nog att göra frulle..
Lite risigt väder till en början,
men innan vi va klara och påklädda hade molnen förvunnit! =)
Scoterfärd hemåt för Madde! Illa Illa..
Kändes dumt, men vi andra åkte vidare ett tag till!
Sen hemåt, och så klart en till på AfterSkin! =) Kul kul..
Dags för käk, ikväll skulle de bli Maddes goda Kycklingrullar!
Mumms..
Sen Blev de alkohol och bastubad..
Lördag:
Tidig morgon och kanon väder!
Vi käkar och gör oss snabbt iordning och drar ut i backen..
Far över till Bydalen, upp på toppen
Åh så härligt, och fin fin utsikt!
image68
Kanonbra skidväder och backarna kan inte va bättre! Perfa..
Allt va konon och jag fick syn på ett skogsspår..
Trots Sofies avråd gav jag mig ner.. Tänkte "detta klarar jag galant"
Puckelpist och snäva kurvor AB,
fick riktigt bra fart.. poff så läg jag där i en hög!
Aj, kändes som om axeln hade hoppat ur led..
Hemåt efter en heldag i backen..
Dags för mig och göra käk i dag.. De skulle bli Pizza! =)
Trodde inte att nästan 1.5 kg köttfärs skulle räcka till 5 pers..
Men de blev ena stadiga pizzor! ^^
Dags för ett kortvarigt besök på AfterSki och sen hem och sussa!
Söndag:
Upp tidigt och städa stugan, Skönt att vi skulle hemåt!
I dag va vädret inte lika bra och kallt som attan, hela -25°
Tack alla för en underbar weekend!
Och tack Sofie för att vi fick låna stugan!
image74image73

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0